maandag 12 oktober 2009

De eerste stappen











In Buenos Aires bezoeken we onder meer de enorme avenida 9 de Julio van 125 meter breed en de obelisk.
Foto 1
De begraafplaats van Recoleta met onder andere het graf van Evita. De plaza de Mayo met het roze presidentieel paleis. De Bombonera , het voetbalstadion (Maradonna) en natuurlijk El Caminito , met zijn terrasjes en tangodansers , in de wijk van La Boca.
Foto 2
Regelmatig wijzen politiemannen en zelf burgers er ons op , niet naar een bepaalde richting te gaan wegens niet zo veilig. We hebben ook al de hele tijd het chaotisch verkeer in de gaten , hoe komen we hier uit?
Het valt uiteindelijk enorm mee , als we beginnen te rijden zijn we op een wip en een gauw de stad uit.
We stoppen in Chascomus aan een lagune. We gaan op camping en denken een leker lange douche te nemen maar het water is koud. Als ik de electriciteit wil aansluiten komt er een pony aan mijn broek en kabel knabbelen. Een hele beestenboel hier op de camping , er lopen ook nog een koe , een reetje , bokken , honden en varkens , en zelf een paar wilde vosjes komen kijken of er niets te verdienen valt.Maar de mensen zijn allervriendelijkst en behulpzaam.
De prijzen vallen ons wat tegen , hetgeen we in reisgidsen en internetsites hadden gevonden mag minstens X 1,5.
We trekken verder zuidwaards langs de kust tot in Ostende. De camping daar ziet er verlaten uit en we besluiten dan maar vrij te gaan staan en vinden ons geluk op een parking van een gesloten restaurant langs het strand.
Foto 3
Tijdens een wandeling zien we onze eerste 2 kolibries , te snel echter voor de fotograaf. We zien nog allerhande ons onbekende dieren , de natuur blijft ons verwonderen , want zelf de zon draait hier andersom!
Via een tussenstop in Necochea belanden we in Monte Hermoso , hier is het verboden vrij te staan. De camping die we vinden blijkt van een Duitser te zijn. Als we de volgende dag terugkomen van een wandeling , mogen we mee aanschuiven voor de asado (bbq). Ik krijg van Anthon(-io) de verantwoordelijkheid over de wijn. De hendel om de wijn uit te schenken was de versnellingspook van zijn Gran Torino.
Foto 4
Antonio is als sinds 1951 in Argentinië , samen met Mathilde (van Oostenrijkse afkomst) baten ze hier al 25 jaar deze camping uit. Ze kunnen met hun verhalen gerust een paar boeken vullen.
Ruben en zijn vrouw(Argentijnen ,rechts op de foto) komen hier al van in het begin camperen , en van hen krijgen we veel info over Argentinië. Hierdoor zullen we waarschijnlijk onze reisroute wat aanpassen.Ze lachen met de 700km die we afgelegd hebben , dat rijden zij als weekendbezoek naar familie of vrienden. We zullen onze reisstijl moeten aanpassen , dus vroeger opstaan en meer kilometers vreten. De afstanden en landschappen zijn hier enorm , het lijken de Belgische polders wel maar dan meer dan 1000km lang.
We leren ook Maté (een soort kruidenthee) drinken. Niet slecht dus met onze inburgering , want bijna iedereen loopt hier met zijn thermos warm water en zijn maté over't straat.
We trekken verder via Las Grutas tot in Puerto Madrin. Van hieruit gaan we naar het schiereiland Valdes om de volgende dagen de zeefauna wat nader gade te slaan ,maar daarover volgende keer weer meer.

3 opmerkingen:

  1. ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen ;zo te zien hebben jullie veel fun en avontuur(daarvoor doen jullie dit natuurlijk).
    hier bij ons met den djembé gaat het goed, we leren nu om op de doun doun's te spelen wat eigenlijk heel tof is.tegelijk leert Alex mij ook om solo's te spelen, dit doe ik minder graag want ik sta niet graag in de belangstelling en heb ook schrik dat het op niets zal trekken. ik heb ook vernomen dat Naby een kindje heeft maar veel weet ik er niet over ,meschien volgende keer wel. groetjes uit het regenachtige en koude Belgie
    annick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei? Is mijn vorige 'comment' hier niet goed doorgekomen? Dan probeer ik het nog eens! Ik weet niet meer goed wat ik geschreven heb, alvast leuk om die mooie foto's te zien! Ik ben ook een beetje met jullie mee aan het doen, want heb mij in Dublin maté thee gekocht, met van die 'rietjes' en potjes erbij. Als jullie zo'n twee kopjes kunnen vinden om maté thee uit te drinken, en plaats te veel hebben (yeah right) mag je ze altijd meebrengen voor mijn collectie! (de mijn zien er niet hygiënisch genoeg uit om uit te drinken! :-p)
    Nog veel plezier daar, en hou ook mijn blog in het oog! Meer berichten daar binnenkort! ;-)

    Groetjes!
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En waar is de rest van diene Gran Torino dan gebleven?? M'n dochter is voor haar lief naar zo'n machien op zoek... LOL

    Keep on Vanning (ben ik gewoon om mee te eindigen...),

    Wim

    BeantwoordenVerwijderen